Sider

tirsdag 25. januar 2011

Maleta

Maleta - Koffert 

Maleta er mitt yndlings ord på spansk, dette er for det første fordi at det flyter så fint når du sier det, bare prøv.
"Maleta, maleta, maleta, maleta" 

Det har også litt med at da jeg gikk i 10 klasse og kom opp i spansk eksamen så hadde jeg og Karen Marie (BFF) en oppgave som het "Un viaje a Madrid" hvor jeg skulle være turist i Madrid og Karen Marie skulle vise meg rundt. Det hele ble bygd opp som et lite intimt teaterstykke hvor vi koblet inn litt fakta om Spanias hovedstad, Madrid. 

Men altså tilbake til hva jeg egentlig skulle fortelle. Den ene "scenen" i stykket vår fant sted på en flyplass i Spania hvor jeg skulle sjekke inn bagasjen min som bestod av BARE 5 kofferter og 7 vesker. "SOLAMENTE 5 maletas y 7  bolsas." Å for at det skulle ta minst mulig tid å fjerne all denne bagasjen så lagde vi en sang og en dans som gikk slik:
"Una maleta, dos ma-aletas, tres, ma-aletas ... " 
Dette syntes sensor var så bra og morsomt at vi fikk karakteren 5, jeg har aldri kost meg så mye på en skole oppgave like mye som denne! 

Maleta sangen er den jeg husker best, å den jeg forbinder med noe gøy! DERFOR er maleta mitt yndlings ord! <3
Har dere noen fine spanske ord å dele? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar